Antall rapporter: 5

Habilitet, anskaffelse og fullmakt – Kragerø kommune (2024)

Denne forvaltningsrevisjonen handler om forholdene rundt en anskaffelse som kommunen foretok høsten 2022, også omtalt som “Smart Kragerø”. I rapporten beskriver vi prosessen fra anskaffelse til betaling av faktura. Vi har undersøkt om kommunedirektøren var habil til å inngå avtale med leverandøren. Videre har vi sett på om tjenestene ble anskaffet i tråd med anskaffelsesregelverket, og om kommunedirektøren har handlet innenfor sine fullmakter.

Last ned rapport: Habilitet, anskaffelse og fullmakt – Kragerø kommune (2024)

Helse og omsorg – Kragerø (2023)

I denne forvaltningsrevisjonen har vi undersøkt kommunens ressursbruk, internkontroll og brukerinvolvering innenfor ulike tjenesteområder i helse og omsorg.

Last ned rapport: Helse og omsorg – Kragerø (2023)

Samfunnsansvar – Delecto (2022)

Vi har undersøkt om Kragerø kommunes eierskapsmelding er i samsvar med kommuneloven. Så har vi sett på kommunens eierdialog knyttet til samfunnsansvar. Til slutt har vi undersøkt om Delecto har etterlevd sentrale krav og forventinger om samfunnsansvar.

Last ned rapport: Samfunnsansvar – Delecto (2022)

Boligsosialt arbeid (2022)

I denne forvaltningsrevisjonen har vi undersøkt om Kragerø kommune har lagt til rette for et godt boligsosialt arbeid. Vi har sett på organisering, arbeid med planer, samordning og effektiv ressursutnyttelse og brukermedvirkning.

Last ned rapport: Boligsosialt arbeid (2022)

Arkiv, journal og innsyn (2020)

Denne forvaltningsrevisjonen handler om Kragerø kommunes håndtering av innsynskrav, og kommunens tiltak for å sikre at dokumenter registres i postjournal og arkiveres i samsvar med gjeldende krav.

Last ned rapport: Arkiv, journal og innsyn (2020)